JAK PSÁT EMAIL? OBSAH A DESIGN NEWSLETTERŮ.

Design emailů je důležitou součástí Vaší emailové strategie. Musí být v souladu s komunikačním stylem, ale zároveň se jasně
soustředit na jeho výkon. V tomto článku najdete tipy na to, jak psát email tak, aby byl v souladu se všemi pravidly, ale zároveň nalákal zákazníka k vám na web.

PROČ JE DESIGN EMAILU DŮLEŽITÝ? ZNÍ TO JEDNODUŠE, ALE TAKY SE OBČAS PTÁTE: JAK PSÁT EMAIL?

Design je důležitou součástí každé komunikace. Jen si vzpomeňte, co Vás upoutalo na poslední reklamě, která se Vám líbila nebo jaký Instagram post Vás přiměl přečíst celý jeho popisek. Většinou za to může vizuální styl. Mám pravdu?

Email je jedním z mnoha sdělení, se kterým se zákazník v rámci Vaší marketingové komunikace potká. Dejte si tak pozor, že vždy ví, o co se jedná.

KROK PO KROKU – JAK VYTVOŘIT SPRÁVNÝ DESIGN PRO VÁŠ EMAIL:

Co opravdu chcete, aby se stalo po zmáčknutí tlačítka „ODESLAT“?

  • Navázat konverzaci se zákazníkem?
  • Představit nový produkt?
  • Zvýšit prodej?
  • Ukázat mu váš webový obsah a značku?

Vytvořte si obsah emailu a zkuste si ho napsat na papír (můžete i elektronicky, jde o to, abyste viděli, jak vytvořený obsah vypadá dohromady).

  • Pište tak, aby bylo možné obsah „scanovat“ – čtenář často email proletí očima a během toho musí zachytit informace, které chcete komunikovat
  • Nezapomínejte na správný komunikační tón – musí se shodovat s tím, který používáte v jiných kanálech
  • Personalizujte a profilujte! Pokud máte souhlas se zpracováním osobních údajů, tak je rozhodně využívejte. Zákazník tak dostane informace, které ho zajímají a vy informaci o tom, co je relevantní.
  • Kontrolujte! Dejte si pozor na gramatické chyby, to už se dneska neomlouvá.

Design je o vizuální komunikaci vašich myšlenek. Zkuste převést text do obrázků a ikon. Budete tak komunikovat informace rychle a efektivně.

Zkontrolujte, že jste konzistentní v rámci marketingové komunikace.

  • Značka – logo, barvy, komunikační tón
  • Zařízení, na kterém si zákazník otvírá váš email – zajistěte, aby si příjemci přečetli správně všechny informace na jakémkoliv zařízení

Všechny vaše cíle a vyvrcholení obsahu zakončete „call to action“ tlačítkem. Nemusíte ho nutně umísťovat na konec sdělení, ale mělo by jasně reflektovat celý obsah a být logickým pokračování akce.

Například – posíláte email o tom, že na www.zapiskyzdigitalu.cz je nový článek o designu emailu. Cílem je informovat příjemce o novém článku, který si můžou přečíst na webu = dostat příjemce z emailové schránky na web.

Call to action = PŘEČÍST CELÝ ČLÁNEK / ZJISTIT VÍCE apod.

JAKÉ JSOU TYPY EMAILOVÝCH DESIGNŮ / ROZLOŽENÍ:

PRAVIDLA PRO JEDNOTLIVÉ ČÁSTI EMAILU:

LOGO

Doporučuji dávat vaše logo vždy do hlavičky (nahoru) emailu. Čtenář tak bude vždy vědět, že se jedná o vás a lépe si tak zapamatuje vizuální identitu značky, i když ji uvidí na jiném místě.

Max 150px na výšku – nesmí zabírat velký prostor nad obsahem emailového sdělení.

PŘEDMĚT EMAILU

I když se nejedná o design, předmět emailu je jednou z nejdůležitějších částí. Rozhoduje totiž o tom, jestli si někdo váš email vůbec otevře a na zbytek obsahu podívá.

Ideální délka: 40 znaků (kvůli zobrazení na mobilech)

Jasný, výstižný, výzva k akci nebo jasná informace, pravdivý!

PREHEADER

Preheader se zobrazuje hned za předmětem emailu, ale pozor, pouze při prohlížení na počítači. Pokud preheader nevyplníte, emailový poskytovatel si vezme první text nebo znaky z obsahu emailu. Není tedy tak důležitý jako předmět, ale rozhodně bych ho prázdný nenechávala. Nikdy nevíte, co se automaticky doplní, a proto je lepší mít vše pod kontrolou.

Délka: 40-70 znaků. Je hodnotným pokračováním předmětu.

OBSAH EMAILU

Obsah emailu jsme popisovali v samotném článku. Je samozřejmě nejdůležitější částí, se kterou si dáváte nejvíce práce. Snažte se proto, aby se pozornost vašich čtenářů soustředila právě na tuto část (i když jsou ostatní důležité, můžou v rámci jednotlivých rozesílek zůstat identické, kromě předmětu a preheaderu). Tato část se mění s každým novým emailovým sdělením.

PATIČKA

Patička slouží především pro informace typu: informování zákazníka o tom, proč mu chodí tato komunikace (podle zákona – protože se přihlásil k odběru novinek apod.) a dává možnost se z komunikace odhlásit. Na to nezapomeňte – musí to tam být!

Do patičky také můžete doplnit text, který je důležitý pro sdělení, ale typem obsahu se vám nehodí do těla emailu – podmínky soutěže, platnost akce, otvírací doba prodejen apod.